بسته بندی در کرونا

بسته بندی در کرونا

ویروس‌های کرونا می توانند به مدت چند ساعت تا چند روز روی سطح باقی بمانند. این حالت ممکن است در شرایط مختلف (به‌‌عنوان مثال، نه سطح و دمای رطوبت محیط) متفاوت باشد. این امکان وجود دارد که فرد با لمس کردن یک سطح یا شی‌ء آلوده به ویروس کرونا و سپس لمس کردن دهان و بینی یا احتمالاً چشمان خود، این ویروس را دریافت نماید، طبق بررسی ها احتمال آلوده شدن کالاهای تجاری یا بسته‌بندی‌های کالا توسط یک فرد آلوده به ویروس، کمتر است. بنابراین می‌‌توان گفت احتمال خطر ابتلا به ویروس کرونای جدید از طریق بسته‌بندی‌ها در که در شرایط مختلف با رطوبت و درجه حرارت های متفاوت قرار گرفتنه اند، بسیار کم است. اگرچه درحال حاضر موارد زیادی برای انتقال عفونت از طریق بسته‌بندی وجود ندارد، اما احتیاط زیادی برای مسیر ابتلا به ویروس، ضروری می باشد. علاوه بر توصیه‌های بهداشتی که توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) و مقامات بهداشتی صورت می‌گیرد، مجمع بسته‌بندی مواد غذایی به مصرف‌کنندگان توصیه می‌کند که:

  • شستن یا ضد عفونی کردن کلیه بسته ها بلافاصله هنگام ورود به خانه یا محل کار با آب و صابون؛
  • انتقال دادن کالاهای بسته‌بندی شده از بسته بندی به ظروف تمیزتر برای نگهداری و سپس دور انداختن بسته بندی؛
  • قرنطینه کالای بسته بندی در مکانی دور از دسترس تا سه روز قبل از لمس دوباره؛

این توصیه‌ها درمورد کالاهای خریداری شده در فروشگاه‌ها و همچنین مواردی که به خانه تحویل داده می‌شود، مانند: مواد غذایی، سفارشات پستی و خدمات تحول غذا و… کاربرد دارد.

طبق تحقیقات انجام‌شده توسط مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده ویروس تا سه روز بر روی پلاستیک و فولاد ضدزنگ و تا یک روز بر روی مقوا باقی بماند. نگرانی در مورد بسته‌بندی به عنوان یک عامل بالقوه برای انتشار ویروس، نیاز بالقوه برای شستشو یا قرنطینه محصولات بسته‌بندی‌شده در خانه را افزایش می‌دهد. Pandemic یا همه‌گیر شدن فرصتی را برای نوآوری در حوزه بسته بندی و انعطاف‌پذیری درباره همه‌گیر شدن کرونا ویروس فراهم می‌سازد و این‌که چگونه بسته‌بندی مجدد می‌تواند باعث توسعه و نوآوری به کسب‌وکارها در حفظ سلامت عمومی، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و افزایش تلفات انعطاف‌پذیری کمک کند؛ پیش بینی ها حاکی از آن است که به دلیل شرایط ایجاد شده بهداشتی در دوره کرونا تغییرات جدی در مورد نحوه بسته بندی بسته های یکبار مصرف صورت خواهد گرفت که از این جهت می توانیم با خلاقیت، آینده بهتری را برای بسته بندی کالاهایمان از هم اکنون ترسیم کنیم.

نوشته های مرتبط:

اسکرول به بالا