چاپ جعبه

چاپ جعبه یک ابزار ارتباطی مهم و موثر در تجارت و طرز تلقی مشتری نسبت به تولید کننده است. اما به راستی چرا یک شرکت باید از چاپ جعبه برای معرفی برند خود استفاده کند؟

برای آشنایی بیشتر و افزایش آگاهی مشتریان نسبت به یک برند نیاز به یک استراتژی بازاریابی برای چاپ جعبه مورد نیاز است. از آنجایی که جعبه محصول دوام زیادی دارد، جلوه ای ماندگار در طول روزها، ماه ها و حتی سالها خواهد داشت. در واقع با این کار به مشتریان خود خواهید فهماند که هستید و چه ارزش و اعتباری در بازار دارید. چاپ چعبه همانند چاپ کارت ویزیت، پوستر، بروشور، آگهی، سربرگ و … یکی از مؤلفه های بازاریابی چاپ می باشد.

چاپ جعبه این امکان را برای شما فراهم می سازد که برند شما شناخته شده تر و دامنه جذب مشتریان شما افزایش یابد. این کار همچنین برای شرکت شما هویت ایجاد می کند که اثرگذاری زیادی در ذهن مشتریان خواهد داشت.

چرا شرکت شما باید روی بازاریابی چاپ تمرکز کند؟ باید به این نکته توجه داشت که معمولاً شرکت ها تأثیر بازاریابی چاپ را نادیده می گیرند اما وقتی احساس کنند کیفیت و نوع چاپ می تواند موجب برانگیختگی احساسات مشتری شود و توانایی خرید در او ایجاد کند به سرعت به بازاریابی چاپ، چاپ جعبه و جعبه سازی روی می آورند.

امروزه یک محصول چاپی ملموس، برجسته و ارزشمند است. در واقع چاپ جعبه سبب ایجاد ارتباط عمیق تری بین مشتری و تولید کننده می شود. شاید چند دهه قبل، مشتریان با دیدن یک ایمیل تجاری شگفت زده می شدند اما این روزها با توجه به تعداد ایمیل های بیشماری که در طول روز برای آنان ارسال می شود واکنشی به این مساله نشان نمی دهند. در این جاست که بازاریابی چاپ به کمک می آید.

در تحقیقاتی که به تازگی توسط یکی از محققان علوم اعصاب  منتشر شده است نشان می دهد چاپ جعبه می تواند برای مدت زمان طولانی، ذهن بینندگان را درگیر کند. این مطالعه همچنین نشان داد جعبه های چاپ شده واکنش عاطفی بیشتری را نسبت به دیگر تبلیغات ایجاد می کند. یکی از دلایل این امر رقابت شدید شرکت ها در رقابت های آنلاین است که باعث می شود محتوای بار گذاری شده در فضای سایبر نتواند به خوبی با مشتری ارتباط برقرار کند به همین دلیل شرکت ها از تلاش برای بازاریابی آنلاین چشم پوشی می کنند و روی به بازاریابی چاپ خصوصاً چاپ جعبه می آورند.

از بین تمام کانال های موجود برای تبلیغات، مصرف کنندگان به چاپ اعتماد بیشتری دارند. بازاریابی دیجیتال به دلیل ترس از هرزنامه، ویروس ها و یا اطلاعات جعلی، در مخاطب ترس و تردید ایجاد می کند. در واقع سوالی که مطرح می شود اینست که با وجود تعداد زیاد شرکت های آنلاین، به چه کسی می توانید اعتماد کنید؟ چاپ جعبه می تواند احساس اعتماد را در مشتری تقویت کند.

طی تحقیقی دیگر مشخص شده ۷۰ درصد مردم تصمیم دارند استفاده از رسانه های دیجیتال را کاهش دهند. آنها احساس می کنند دچار خستگی دیجیتالی شده اند. به همین دلیل امروزه شاهد رونق صنعت چاپ هستیم. در واقع رسانه های اجتماعی عقب مانده اند.

طبق اعلام موسسه بازاریابی محتوا، ۸۹ درصد بازاریابان B2B معتقدند آگاهی از برند مهمترین هدف آنهاست. چاپ جعبه، دستیابی به این هدف را آسان تر می کند زیرا افراد می توانند جعبه را لمس کرده و به آن اعتماد کنند. بنابر گزارشی دیگر ۸۲ درصد از کاربران اینترنت می گویند هنگام تصمیم گیری برای خرید، رسانه های چاپی را مطمئن ترین شکل تبلیغات می دانند.

رنگ استفاده شده در چاپ جعبه، عامل مهمی در ارتقا برند شما و ایجاد ماندگاری برای مشتریان است. بنابراین برای برندها بسیار مهم است که رنگ واقعی خود را در تمام کانال های تبلیغاتی نشان دهند.

لوگوی برند عامل تأثیر گذار دیگری است که باید حتما در چاپ جعبه لحاظ شود. طراحی و چاپ یک لوگوی حرفه ای می تواند باعث ایجاد اعتماد، کنجکاوی و انگیزیش برای خرید شود. به عبارت دیگر لوگو باعث ایجاد پیغامی هماهنگ از سوی شما برای شناخت بیشتری مشتری در بازاریابی، بسته بندی، رسانه های اجتماعی، وب سایت و … است تا همه فعالیت ها و پیام های تبلیغاتی شما حول محور لوگو و در ارتباط با آن باشد.

در جعبه چاپ شده همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که تمام راه های ارتباطی مشتری با شرکت باید ذکر شود. به عنوان مثال درج آدرس، شماره تلفن، رسانه های اجتماعی، آدرس ایمیل و … امری ضروری نماید. این کار سبب می شود مجاری ارتباطی در ذهن مشتری حک شود. به عنوان مثال می تواند در خبرنامه ایمیلی شرکت شما ثبت نام کند یا عضو رسانه های اجتماعی پر طرفدار همچون اینستاگرام یا تلگرام شما شود.

امروزه شرکت های چاپ و بسته بندی سعی می کنند محصولات را در جعبه های جذاب و شکیل با طراحی های گوناگون ارائه کنند. جعبه شکلات، جعبه خمیر دندان، جعبه زعفران، جعبه چای، جعبه گز و جعبه های مقوایی نمونه هایی هستند که هر روزه به چشمتان می خورد. چاپ جعبه برای هر محصول باید به گونه ای باشد که تمام جزئیات را در بر داشته باشد.

 

نوشته های مرتبط:

اسکرول به بالا