جعبه‌های انعطاف‌پذیر مقوایی که با کاغذ رنگی و یا پارچه پوشیده می‌شد اولین نوع از بسته بندی با جعبه‌های مقوایی بود که بازرگانان برای فروش محصولات لوکس از آن‌ها استفاده می‌کردند. در اواخر قرن ۱۹ در فرانسه جعبه‌های کاغذی بسیار زیبا ساخته می‌شد که برای گذاشتن کلاه، عطر و لوازم تزئینی خانم‌ها طراحی می‌شدند.

در آلمان و انگلیس اسباب بازی‌ها در جعبه‌های مقوایی با برچسب‌های رنگی بسته‌بندی می‌شدند. در ایالات متحده اولین جعبه‌های مقوایی در بوستون به سال ۱۸۳۹ و توسط کول اندرودنیس ساخته می‌شد؛ که نام دنیرن هنوز تداعی کننده بسیاری از محصولات کاغذی است.

در سال ۱۸۷۹، مطبه‌چی، در بروکلین به نام رابرت‌گیر مشغول وارسی بسته چاپ شده‌ای بود که از خاطرش گذشت که ممکن است با ساخت قالب پرسی و اعمال فشار، مقوا را بریده و بر آن‌ها خط‌تا بیندازد. فکر گیر آغاز پیدایش جعبه‌ای تا شده بود. از آن پس جعبه‌های انعطاف‌پذیر در طرح‌های جدید و جالبی به وجود آمدند و گستره استفاده از آن‌ها توسعه یافت که از جمله علل آن در ذیل آورده شده است.

  1. استفاده از آن‌ها اقتصادی است.
  2. میتوان آن‌ها را به اشکال گوناگونی ساخت.
  3. به دلیل امکان چاپ بر روی جعبه، ظاهر زیبایی دارند.
  4. به خوبی اطلاعات محصول را به مخاطب انتقال می‌دهند.
  5. به خوبی از محصول محافظت می‌کنند.
  6. حمل و نقل و جابجایی آسانی برای محصول مهیا خواهند کرد.

اهمیت جعبه در دنیای امروز

در فروشگاه‌های امروزی که فرصت هر کالا برای خودنمایی و جذب مشتری فقط چند ثانیه است، بی شک کالایی برنده رقابت است که جذاب و چشم نوازتر باشد. در واقع بسته‌بندی چهره و شخصیت کالاست و مشتری از طریق آن محصول را شناسایی می کند.

جعبه مقوایی یکی از پرکاربردترین محصولات در صنایع بسته بندی است. بنابراین خیلی مهم است که این کالای پرکاربرد را با چه متریال، کیفیت، طراحی و قیمتی خریداری کنید! می توانید نمونه ها و انواع جعبه مقوایی را در سایت ماتریس مشاهده کنید، یا برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره کارشناسان ما تماس بگیرید. ۰۳۱۳۵۰۴۰ منتظر تماس شما هستیم.

مجتمع چاپ و بسته‌بندی ماتریس با درک نیازهای بازار و با در اختیار داشتن کارشناسان مجرب و دستگاه‌های روز دنیا، سعی بر تولید جعبه‌های متمایز با توجه بر دو موضوع زیر دارد:

  • فیزیک جعبه:

ارتباط خاص محصول با مشتری، با توجه به اندازه و شکل بسته‌بندی و نحوه چیدمان محصول و دیده شدن بهتر محصول در ویترین فروشگاه‌ها، می‌تواند باعث ایجاد انگیزه و شوق خرید در مشتری گردد. طراحان ماتریس بهترین نمونه‌های پیشنهادی متناسب با محصول را با توجه به موارد ذکر شده توسط دستگاه نمونه‌ساز ساخته و به مشتری تحویل می‌دهند.

  • گرافیک جعبه:

اصولاً بدون توجه به گرافیک جعبه نمی‌توان محصول متمایزی در بازار عرضه نمود. طراحی و گرافیک بسته‌بندی در واقع نشانگر هویت و ارزش برند است، طراحان ماتریس می‌توانند با توجه به امکانات این مجموعه، طراحی‌های منحصر به فردی در قالب متالایز، یووی ماتریکس، طرح‌های هفت رنگ، لوگو برجسته، روکش هایبرید و چندین پیشنهاد دیگر برای ترغیب بیشتر خریداران به مشتریان ارائه نمایند و ایفاگر نقش بازاریاب برای معرفی محصول آنان باشند.

 

 

راه های تمایز بسته بندی محصولات شما

  • جعبه‌ چسبان چهار و شش‌گوش

کاهش هزینه تمام شده در مرحله بسته‌بندی مشتری و تولید جعبه‌هایی با ظاهر متمایز سبب شده تا شیوه‌ای جدید در طراحی حاصل شده و مورد استقبال مشتریان قرار گیرد.

  • چاپ هفت رنگ

کمترین توانایی دستگاه چاپ Heidelberg CX102 7+Lx3 تولید پوسترهای چاپی به ابعاد ۷۲ × ۱۰۲ با امکان چاپ هفت رنگ با سرعت ۱۷۲۰۰ شیت در ساعت است. وجود هفت برج مرکب در این دستگاه سبب شده تا طراح و اپراتور چاپ بتوانند با شیوه ای آسان و خاطر آسوده، علاوه بر استفاده از رنگ¬های اصلی، همزمان از رنگ¬های پنتون نیز بهره برده و موجبات کسب رضایت مشتری را فراهم آورند.

  • چاپ با روکش هایبرید

استفاده از یک پوشش ورنی در حین چاپ و بهره گیری از تکنولوژی هایبرید، سبب خلق شگفتی در تصاویر روی جعبه خواهد شد. در این روش ایجاد جلوه های مات و شفاف به طور همزمان امکانپذیر است و بدین ترتیب جعبه هایی تولید خواهند شد که نمایی متفاوت از تصویر را به نمایش خواهند گذاشت.

  • روکش یووی ماتریکس

دستگاه Maverix UV اولین دستگاه یووی ماتریکس در خاورمیانه است که توانایی اعمال جدیدترین روکش وارنیش برای    جعبه های بسیار لوکس را دارد. یووی ماتریکس با هزینه بسیار کمتر از ارزش افزوده ایجاد شده، سبب ایجاد تمایز در بسته بندی محصول شده و در عین حال جعبه غیر قابل تقلید برای محصول ایجاد خواهد کرد.

  • حک علائم برجسته و خط بریل

نمای بهتر لوگوی مشتری و درک نیاز ارائه اطلاعات محصول به مشتریان روشن‌دل، راه کاری است دیگر برای متمایز نمودن کالای مشتریان مجتمع چاپ و بسته‌بندی ماتریس.

چاپ متالایز

انجام چاپ بر روی مقوای متالایز از دیگر توانایی های مجتمع چاپ ماتریس است. جعبه هایی که با این شیوه تولید می شوند با تقویت جلوه های بصری، براقیت و درخشندگی فوق العاده، گستره وسیعی از رنگ را به مشتری نمایش خواهند داد.

این امکانات در کنار توانایی‌های دیگری چون چاپ با روش‌های Drip off، Metal FX،Lenticular ،Irodin ،  Blister  و … سبب شده همواره مجتمع چاپ و بسته‌بندی ماتریس با پیمودن مسیر توسعه و پیشرفت، سهمی کوچک در موفقیت‌های بزرگ مشتریان خود داشته باشد.

 

انواع جعبه مقوایی

جعبه های مقوایی ۳ نوع مختلف دارند:

  • جعبه مقوایی پشت طوسی:

مقوای این نوع جعبه از نوع پشت طوسی است. گرماژ آن هم نسبت به نیاز شما و محصولی که قرار است در آن قرار بدهید تعیین می شود. مقوای استفاده شده در این جعبه، در یک طرف سفید رنگ و طرف دیگر طوسی است.

  • جعبه مقوایی پشت سفید:

روکش سفید، سطح داخلی این جعبه را فراگرفته و باعث ایجاد جلوه مناسبی در آن میشود. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از تولید کنندگان، از آن برای بسته بندی محصولاتی استفاده کنند که قرار است قبل از باز کردن جعبه هم محتویات آن قابل مشاهده باشد. (گز و سوهان و…) از نظر بهداشتی، این نوع جعبه کیفیت بیشتری نسبت به نوع پشت طوسی دارد.

  • جعبه مقوایی ایندربرد:

اینوربرد و ایندل برد نام های دیگر مصطلح این نوع جعبه مقوایی هستند. قسمت درونی یا مغزی جعبه مقوایی اینوربرد با استفاده از مواد بازیافتی و همان مقوای پشت طوسی ساخته میشود، اما برای ایجاد بخش های بیرونی از پالپ کمک گرفته میشود. هرچه هم ضخامت و درصد این پالپ بیشتر باشد، جعبه کیفیت بیشتری دارد. در دنیا برای بسته بندی بسیاری از محصولات بهداشتی از این مقوا استفاده می شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.