در بازاریابی نوین، بسته بندی را به عنوان بخشی جبسته بندی چهره و شخصیت کالاست و مشتری از طریق آن محصول را شناسایی می کند.
به تعبیری بسته بندی چراغ قرمزی در برابر مشتریان است و به عنوان یک فروشنده خاموش نقش موثری در بازاریابی محصول دارد.
مجتمع چاپ و بسته بندی نفیس - ماتریس با تشکیل تیم خبره و خلاق طراحی، همچنین استفاده از تجربه کارشناسان صاحب نام در زمینه طراحی و گرافیک سعی دارد با ارزیابی دقیق محصول ، فرهنگ و جایگاه بسته بندی را در کشور توسعه دهد و با بررسی کارکردهای بسته بندی بر دو موضوع زیر توجه ویژه دارد :
1- طراحی فیزیکی جعبه : ارتباط خاص محصول با مشتری ، با توجه به اندازه و شکل بسته بندی و نحوه چیدمان محصول و دیده شدن بهتر محصول در ویترین فروشگاهها ، می تواند باعث ایجاد انگیزه و شوق خرید در مشتری گردد. طراحان ماتریس بهترین نمونه های پیشنهادی متناسب با محصول را با توجه به موارد ذکر شده توسط دستگاه نمونه ساز ساخته و به مشتری تحویل می دهند.
2- طراحی گرافیکی جعبه : اصولا بدون توجه به گرافیک جعبه نمی توان محصول متمایزی در بازار عرضه نمود.طراحی و گرافیک بسته بندی در واقع نشانگر هویت و ارزش برند است. طراحان ماتریس می توانند با توجه به امکانات این مجموعه طراحی های منحصر به فردی از جمله متالایز ، یووی ماتریکس ، طرح های 7 رنگ ، لوگو برجسته ، جعبه های امنیتی ، کارتن های نفیس و چندین پیشنهاد برای ترغیب بیشتر خریداران به مشتریان پیشنهاد نمایند و ایفاگر نقش بازاریاب برای معرفی محصول باشند آنان با استفاده از به روزترین نرم افزارهای گرافیکی دنیا ، با طراحی 3D محصول ، جعبه را به صورت مجازی در نرم افزار Engview تحویل می دهند تا مشتری بتواند تمام زوایای محصول را به صورت دیجیتال کنترل نماید.
دایی ناپذیر از محصول می دانند که می توان با افزایش سـطح بســته بنــدی ، جایــگاه فروشگــاهی کالا را افزایش داد. چرا که کارکردهای آن شامل:

1-نگهداری کالا، با استفاده از مناسب ترین مواد اولیه

2-ویترین تبلیغـات، با امکـان دیده شدن محصـول در میان رقبا

3-وسیله ارزش گذاری کالا، که با افزایش کیفیت بسته بندی، مشتری احساس بهتری از کالای خریداری شده خود خواهد داشت.

 

مجتمع چاپ و بسته بندی ماتریس با راه اندازی واحد ایده پردازی و با استفاده از معتبرترین رسانه های مکتوب و نرم افزاری دنیا می تواند ایده های شما را در مورد بسته بندی به اجرا رسانده و پیشنهادهای جدیدی برای شما داشته باشد.

در این رابطه این مجتمع با بهره گیری از دو روش ممکن می تواند برای محصول شما بسته بندی خاصی ایده پردازی کند.

 

2-طراحی بسته بندی ; با توجه به امکانات مجتمع شامل امکـان تولید جعبه هـای لاکباتم، چهارگوش، شش گوش، سی دی و سینی، می توانیم با بررسی نوع، مدل جعبه، روش بسته بندی، مرکز ثقل محصول و نیازهای مشتری بهترین پیشنهاد را برای محصول ارائه کنیم .

1-طراحی گرافیکی ; که به دلیل امکانات مجتمع شامل چاپ متالایز ،هایبرید و یووی ماتریکس می تواند محصولی کاملاً متمایز از رقبا به مشتری عرضه نماید.

در هر دو روش فوق الذکر می توان امیدوار بود که شرایط متفاوتی را برای محصول رقم بزند. این واحد سعی می کند با نزدیک کردن ایده ها و نیازهای مشتری با شرایط بازار و بازاریابی، مناسب ترین بسته بندی را برای کالاهای پر تیراژ داخلی پیشنهاد دهد تا آن کالاها بتوانند به شرایط مناسب از نظر فروش و تبلیغات دست یابند.